librUwaga, uwaga! W naszej szkole zaczęła działać angielska biblioteczka. Mamy książki wydawnictwa Macmillan, na różnych poziomach zaawansowania (levels 1-6), o bardzo różnorodnej tematyce. Zarówno uczniowie klas drugich jak i szóstych znajdą coś ciekawego dla siebie. Nawet nasze "pierwszaki" mogą zacząć stawiać pierwsze

kroki w czytelniczej przygodzie. Natomiast uczniowie klas 3-6 po napisaniu krótkiej recenzji mogą liczyć na dodatkową dobrą ocenę. Zachęcamy wszystkich do tej miłej, bardzo fajnej i efektywnej metody poznawania języka angielskiego.

Katarzyna Kaczanowska

ang4 03aTuż przed feriami uczniowie klasy czwartej przygotowali projekty na konkurs organizowany przez Wydawnictwo Oxford. Temat projektu: "THE FUTURE". Czwartoklasiści pracowali w grupach; wykorzystując siłę wyobraźni musieli opisać i narysować jak będzie wyglądał Świat w przyszłości (domy, szkoła, środki transportu, spędzanie czasu wolnego, etc.). Muszę przyznać, że większość pomysłów zarówno na etapie planowania jak i wykonania była niezwykle ciekawa, a uczniowie pracowali z bardzo dużym zaangażowaniem. Udział w tego typu konkursach to inna niż codzienna forma nauki języka obcego, powtórzenia słownictwa, utrwalenia i poznania nowych struktur gramatycznych (w tym przypadku czasu przyszłego). Przy okazji ucząca bardzo ważnych umiejętności społecznych - zgodnej i efektywnej pracy w grupie. Prace wysłane - brawa dla klasy czwartej! 

ang4 01ang4 02

 Katarzyna Kaczanowska

kidspeak 01W dniach 10-14 października, uczniowie klas 5-6 uczestniczyli w warsztatach z projektu KIDSPEAK organizowanych przez fundację AIESEC. Był to bardzo pożyteczny czas ponieważ uczniowie mogli w praktyce posługiwać się językiem angielskim.

Trzy wolontariuszki - Eliza z Niemiec, Jewgienia z Rosji  i Isadora Z Brazylii - przedstawiły prezentacje w języku angielskim związane z kulturą, historią i obyczajami ich krajów. W szczególności, wolontariuszki zaprezentowały główne informację  dotyczący położenia, języka i atrakcji turystycznych swoich krajów. Szczególnym zainteresowaniem uczniów cieszyły się warsztaty malarskie, kącik filmowy i gry zespołowe.

Wolontariuszka z Niemiec zwróciła uwagę na współczesne malarstwo niemieckie. Uczniowie poznali, najpierw w teorii, a następnie w praktyce, technikę malarską Gerharda Richtera i Paula Klee. Wolontariuszka z Rosji przedstawiła interesujący film "Alosza Popowicz i wąż Tugaryn" opartym na  tradycyjnej rosyjskiej średniowiecznej opowieści. Uczniowie oglądali film z napisami w języku angielskim. Natomiast wolontariusza z Brazylii, oprócz interesującej prezentacji o swoim kraju, zaangażowała uczniów prowadząc ciekawe gry zespołowe zarówno te fizyczne jak i logiczne. 

Cały tydzień upłynął nam w atmosferze mile spędzonego czasu. Uczniowie mogli w praktyce przetestować swoją znajomość języka angielskiego. Nie ma wątpliwości, że warsztaty były czasem kiedy uczniowie poszerzyli swoją świadomość międzykulturową. W obecnych czasach wszelkie oddziaływania wspomagające komunikacja międzykulturową odgrywają istotną rolę w minimalizowaniu nieporozumień pomiędzy społeczeństwami. Takie projekty jak KIDSPEAK w pełni utwierdzają nauczycieli i uczniów, że uczenie się języka angielskiego, jest owocną inwestycją pomagającą w przełamywaniu barier międzykulturowych.

Z radością czekamy na kolejną edycję projektu KIDSPEAK!