Aktualności

Prawdziwa sztuka jest zawsze współczesna.
Fiodor Dostojewski

            feta2014Tradycją naszej szkoły są coroczne spotkania na Festiwalu Teatralnym FETA. Tegoroczny – XVIII - odbył się 30 października 2014 r., a jego hasło brzmiało: Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, ale ogniem, jaki należy rozniecić.

            Jak co roku, była to okazja do oderwania się na chwilę od zwykłych, codziennych spraw, wspólnego spędzenia czasu i dobrej zabawy. Festiwal dał dzieciom możliwość pracy z tekstem literackim, doskonalenia umiejętności aktorskich, wzajemnego uczenia się i rozwoju osobowości. Wysiłek, włożony w ten projekt przez uczniów i wychowawców klas przyniósł wspaniałe efekty – wszystkie grupy wypadły znakomicie w przygotowanych przez siebie przedstawieniach.

Read More

Dlaczego jest święto Bożego Narodzenia?
Dlaczego jest święto Bożego Narodzenia?
Dlaczego wpatrujemy się w gwiazdę na niebie?
Dlaczego śpiewamy kolędy?
Dlatego, żeby się uczyć miłości do Pana Jezusa.
Dlatego, żeby podawać sobie ręce.
Dlatego, żeby się uśmiechać do siebie.
Dlatego, żeby sobie przebaczać.
ks. Jan Twardowski

jaselka 2013 51Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas pełen magii, czarów, radości i piękna. Czas spełniania marzeń i okazywania sobie wzajemnie troski i miłości. To w te dni, zapatrzeni w roziskrzoną choinkę, w uśmiechnięte twarze naszych bliskich odkrywamy sens życia. Jednocześnie te właśnie Święta, jak żadne inne, skłaniają nas do zadumy, zamyślenia i wspomnień.
Tradycyjnie w jasełkach wystąpili najmłodsi uczniowie naszej szkoły, klasy 0-3, pełni wdzięku i uroku mali aktorzy. Przedstawili opowieść o Bożym Narodzeniu według Wandy Chotomskiej okraszoną kolędami i pastorałkami. Dzieci wystąpiły w pięknych strojach, wykonanych przez babcie, mamy i ciocie. Nad stajenką błyszczała gwiazda, a w oddali widać było Giewont, pod którym spali pastuszkowie. Do Dzieciątka przybiegły wesołe aniołki, przybyli z dalekiej drogi dostojni Trzej Królowie, pastuszkowie i dzieci z prezentami.
Była radość, było wzruszenie, była moc! Występ okazał się być niezapomnianym przeżyciem zarówno dla nas, dla naszych dzieci, jak i ich rodziców, babć i dziadków.
Dziękujemy! Do zobaczenia za rok!

Hanna Bogusz

Jest taki dzień, taki ciepły , choć grudniowy.....

W taki właśnie dzień, a właściwie wieczór 6 grudnia cała społeczność szkolna- dzieci, rodzice i dziadkowie spotykają się na naszym charytatywnym kiermaszu.

Każda klasa za punkt honoru bierze zrobienie najładniejszych ozdób, upieczenie najlepszych ciast i zebranie jak największej kwoty- ponieważ i dzieci i rodzice wiedzą , że pieniądze zostaną przekazane najbardziej potrzebującym oraz na potrzeby samorządu. O przeznaczeniu zebranej kwoty decyduje Samorząd Uczniowski.

Tegoroczną kwotę 3475,33 zł rozdysponowano następująco:

- udział w akcji „Wymarzony prezent"- kupno dresu dla chłopca,
- radiomagnetofony dla klas ( 4 sztuki),
- Pomoc dla rodziny z Zielonki (paczka – pieniądze przekazane księdzu proboszczowi),
- 2 mikrofony bezprzewodowe na potrzeby szkoły,
- 2 piłki halowe,
- 3 piłki ręczne.

Resztę pieniędzy przeznaczać będziemy na pomoc zwierzętom.

Dziękujemy za zaangażowanie rodzicom i dzieciom. Spotkamy się znowu na kiermaszu i będzie to też ciepły dzień, mimo że grudniowy...

Tamara Kostencka

... rzecz o pucharze i wojnie balonowej.

piknik2Jak co roku zgodnie z naszą SAT-owską tradycją spotkaliśmy się z rodzicami i ich podopiecznymi na wspólnym pikniku. Pogoda zrobiła nam niespodziankę i po ulewnych piątkowych deszczach słońce rozpaliło powietrze gorącym żarem. Wymarzona aura na piknik.

Jako, że miałem niewątpliwą przyjemność zapewnić atrakcje podczas tego pamiętnego popołudnia, wszystkie konkurencje zostały pomyślane tak aby pozwalały próbować swoich sił i możliwości wielokrotnie zapewniając sprawną wymianę osób pomiędzy stacjami. Większość zadań miało na celu sprawdzenie jak dzieci współpracują z rodzicami, a od sprawnej komunikacji zależał wynik końcowy.

Read More

piknik1Podziękowania należą się sędziom, w których wcielili się nasi nauczyciele pełniąc również role animatorów rekreacji, napełniając wszystkich uczestników optymizmem i entuzjazmem do wzmożonych starań.

Przez cały czas trwania konkurencji na straży przysmaków grillowych stały P. Magda Sas oraz P. Joanna Stępień dzielnie zastępując P. Marka pochłoniętego w tym czasie organizacją dużej imprezy badmintonowej. Jakość była utrzymana na 110% - chyba wszystkim smakowało ;)

Tuż obok stołów suto zastawionych sałatkami i grillowymi specjałami nowo pojawiających się uczestników pikniku witała tablica wraz z kartami punktowymi oraz pucharem – którego zagadkę znają wyłącznie dzieci ;)

Otóż w trakcie naszego roku szkolnego nasze dzieci rywalizowały na wybranych przerwach w spotkaniach piłkarskich na Sali gimnastycznej. Do ogłoszonej Lidze SAT mogły brać udział z dzieci klas 1-3. Prezentowany puchar jest zwieńczeniem sportowych zmagań i będzie przechodzić z rąk do rąk każdego roku jako symbol zaangażowania w życie sportowe naszej szkoły. Wyniki zostaną opublikowane na naszej stronie wraz ze zdjęciami z ceremonii dekoracji drużyny zwycięskiej.

Ale co z tymi BALONAMI zapytacie – to nasza atrakcja niespodzianka, którą podsunęła Pani Hania Bogusz. Po obu stronach zawieszonej siatki znalazły się dzieci wraz z kawałkami materiałów, które miały posłużyć do chwytania i wyrzucania balonów napełnionych wodą. Ponieważ atrakcyjność i widowiskowość nie była najlepsza, postanowiliśmy zmodyfikować nieco zasady i od tej pory zawodnicy mogli swobodnie przerzucać się bombami wodnymi. Zabawa nabrała tempa, a obserwatorzy i kadra nie nadążali z donoszeniem mokrej amunicji. Piknikowy klimat został zdefiniowany przez nagie stopy uczestników bitwy co najlepiej widać na zamieszczonych zdjęciach z imprezy na szkolnym facebook'owym profilu.

Cały festyn został zwieńczony krótkim spotkaniem towarzyskim w siatko-ręko-nogę, czyli grę dowolną polegającą na przebiciu piłki na stronę przeciwnika czymkolwiek i jakkolwiek w trzech odbiciach. Konkurencja nie tyle dziwna co bezpieczna dla rodziców, którzy aktywnie włączyli się w rywalizację. Piłka szybowała i spadała, a gdyby nie gwizdek końcowy sędziego grze nie byłoby końca. Tak ochoczo grający tatusiowie mogliby rozegrać następnym razem mecz pokazowy rozpoczynający kolejny festyn...

Pomysł rzucony – czekam na odzew pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zobacz więcej zdjęć

Do zobaczenia po wakacjach.

Piotr Litkowicz

festyn 109Nie padało, nie wiało – było ciepło. Pogoda w sam raz na piknik. Już kilka minut po 10:00 pojawili się pierwsi rodzice z dziećmi. Najpierw wszyscy uczestnicy przechodzili na boisko, gdzie bawili się na sportowo i na wesoło.

Największą popularnością cieszył się rzut jajkiem i jego łapanie przez rodzica i dziecko. Rozbitych jajek było baaaardzo duuużo – ale ile było przy tym śmiechu!

Wśród zajęć innych niż sportowe odbyły się warsztaty bębniarskie. W świat muzyki bębnów dla dzieci wprowadził nas pan Krystian Tyrański. Zajęcia uroczyście rozpoczęła p. Tamara Kostencka, bębniąc ile sił w rękach. Dzieci i dorośli, którzy brali udział w warsztatach byli zachwyceni...

Pobyt na festynie umiliła nam Nina Chodaczek ze swoim mini recitalem.

A jeżeli ktoś się bardzo zmęczył, lub wyszedł z domu bez śniadania, mógł zjeść kiełbaskę z grilla i sałatką oraz napić się kawy lub herbaty (z pysznym pączusiem).

Kto nie był – niech żałuje. Ale następny piknik już w czerwcu- zapraszamy!

 

 

fn sat 01Czy podróże w czasie są możliwe? W Szkole Aktywności Twórczej w podwarszawskiej Zielonce - TAK! W piątek 6 czerwca 2014 roku uczniowie i zaproszeni goście przenieśli się w rok 2114 podczas Festiwalu Nauki. Tegoroczna XII edycja odbyła się pod hasłem „Technologie Przyszłości". Inicjatywę patronatem objęły: Mazowiecki Kurator Oświaty, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Wydział Matematyczno – Przyrodniczy Szkoła Nauk Ścisłych, Polskie Biuro ECDL, Polskie Towarzystwo Informatyczne Oddział Mazowiecki, Starosta Powiatu Wołomińskiego, Burmistrz Miasta Zielonka oraz czasopismo „Młody Technik".

Celem festiwalu jest propagowanie nauk ścisłych oraz najnowszych zdobyczy technologii wśród uczniów, rozbudzanie zainteresowań naukowych i artystycznych oraz motywowanie do samokształcenia i rozwoju.

Festiwal składał się z konkursu dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów powiatu wołomińskiego oraz pikniku naukowego, podczas którego zorganizowane zostały zajęcia przez studentów Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego Szkoły Nauk Ścisłych UKSW oraz pokazy robotów Lego WeDo, Mindstorms i EV3 przez Robomind.pl.

Po powitaniu gości przez przewodniczącego Fundacji Wychowanie Przez Sztukę dr Mariusza Samoraja uroczystego otwarcia festiwalu dokonała dyrektor Szkoły Aktywności Twórczej Tamara Kostencka.

Inauguracyjny wykład pt. „fn sat 02Kwantowe komputery. Fraktalny świat" przedstawiła dr Joanna Kandzia z Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W ciekawy i interesujący sposób przybliżyła dzieciom ideę nowoczesnych komputerów oraz wprawiła w zaciekawienie poprzez wizualizację fraktali różnego rodzaju. Nie każdy wie, że w ciele człowieka również można znaleźć fraktale!

Kolejny gość, Mazowiecki Koordynator ECDL Paweł Strawiński w swoim wystąpieniu „Ochrona własnego wizerunku" zachęcił uczniów do udziału w konkursach informatycznych. Wskazał niebezpieczeństwa na jakie może narazić się młody człowiek beztrosko/niefrasobliwie korzystający z internetu oraz w jaki sposób można tym niebezpieczeństwom zapobiegać.

fn sat 03Najbardziej wyczekiwany przez wszystkich punkt programu to oczywiście rozstrzygnięcie powiatowego konkursu ogłoszonego w ramach Festiwalu Nauki dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Do konkursu zostało zgłoszonych ponad 60 uczestników. Komisja konkursowa obradowała dokonując trudnych wyborów. Prace oceniane były ze względu na: samodzielność wykonania, pomysłowość, innowacyjność rozwiązania, staranność wykonania pracy, zaangażowanie i poprawność merytoryczna, zgodność z tematem festiwalu. Szukaliśmy oryginalnych rozwiązań łączących w sobie ducha nauki oraz inwencję twórczą. A kluczem do sukcesu miała się stać praca samodzielna dziecka.

I tak w trzech kategoriach zostali wyłonieni następujący laureaci:

Read More

fn sat 04W kategorii klas 0-3 zadaniem konkursowym było wykonanie techniką dowolną projektu wynalazku lub urządzenia które ułatwi życie ludziom za 100 lat.

Pierwszą nagrodę uzyskała praca Hanny Adamowicz klasa 1a, Zespół Szkół Nr 1 w Kobyłce, tytuł pracy „Pies robot ogrodowy – Pyszczek 2114".

Drugie miejsce zajęła Natalia Patejuk klasa 3d, Szkoła Podstawowa Nr 3 w Markach, tytuł pracy: „Buty wytwarzające prąd".

Trzecie miejsce Kajetan Sysiak klasa 0a, Szkoła Podstawowa Nr 3 w Markach, tytuł pracy: „Micro robot Doktor 2"

Wyróżnienia:

- Aleksander Jasionek Szkoła Podstawowa Nr 3 w Markach,

- Daria Więcek Szkoła Podstawowa Nr 3 w Markach,

- Filip Sadzyński Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nr 48 Aktywności Twórczej w Zielonce,

- Zuzanna Szyszko Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nr 48 Aktywności Twórczej w Zielonce,

- Bartłomiej Chajdas Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zielonce,

- Emilia Rozbicka Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nr 48 Aktywności Twórczej w Zielonce

fn sat 05W kategorii klas 4-6 zadaniem uczniów było zgłębienie tajników domu pasywnego z uwzględnieniem systemów umożliwiających zmniejszenie śladu ekologicznego.

Najbardziej wszechstronnie temat został przeanalizowany i przedstawiony w makiecie Aleksandra Jarosa, ucznia klasy 4 Niepublicznej Szkoły Podstawowej Nr 48 Aktywności Twórczej – laureata pierwszego miejsca. Drugie miejsce zajął Kacper Skwarek z klasy 6 Szkoły Podstawowej nr 3 w Markach, a trzecie Paweł Osmólski z klasy 5 również ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Markach.

Wyróżnienia:

Weronika Wieczorkowska Szkoła Podstawowa nr 3 w Markach,

Alicja Bilińska Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nr 48 Aktywności Twórczej w Zielonce,

Rafał Król Szkoła Podstawowa nr 2 w Zielonce,

Zuzanna Małecka Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nr 48 Aktywności Twórczej w Zielonce

fn sat 06W kategorii gimnazjum wykonać należało makietę z elementami mechanicznymi, z wykorzystaniem obwodów elektrycznych, przedstawiającą komunikację międzyludzką za 100 lat.

Najciekawszą wizją komunikacji przyszłości wykazała się Klaudia Wojeńska z Miejskiego Gimnazjum w Zielonce zajmując pierwsze miejsce. Drugie miejsce zajął Piotr Grajda, a trzecie Katarzyna Pawłowska uczniowie Miejskiego Gimnazjum w Zielonce.

Nagrody rzeczowe oraz vouchery na egzaminy ECDL wręczyli goście dr Joanna Kandzia z UKSW, Paweł Strawiński Mazowiecki Koordynator ECDL oraz Tamara Kostencka dyrektor Szkoły Aktywności Twórczej.

fn sat 07Po pierwszej części festiwalu uczniowie i goście udali się do sal, gdzie czekały na nich kolejne atrakcje. Studenci UKSW przygotowali w kilku salach niezwykłe zajęcia. Otóż można było przenieść się wehikułem czasu w przeszłość, aby sprawdzić jak działały szyfry starożytnych Spartan, Juliusza Cezara czy fn sat 08hieroglify. Nie lada frajdą okazało się odczytanie wiadomości zostawionej przez faraona Tutenchamona. Jeśli podróżować wehikułem czasu to na całego! Podróż w przyszłość to lot na kosmiczną stację badawczą. Tam dzieci mogły zbudować rakietę, dzięki której możliwe będzie zwiedzanie wszechświata, odszyfrować wiadomość od obcych oraz zaprojektować miasto przyszłości.

fn sat 09Sala komputerowa przekształciła się w „Robotowice". Powstała tam montownia robotów – uczniowie konstruowali roboty według instrukcji korzystając z oprogramowania multimedialnego. Rozwiązując różne zagadki matematyczne układali instrukcję poruszania robotem – programowali go oraz ożywiali wykorzystując proste układy elektroniczne. W Bazie Alfa na Planecie Sekretów z kolei wcielali się w role detektywów – rozwiązywali zagadki matematyczne, aby wreszcie stać się saperami.

fn sat 10Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się pokazy robotów zbudowanych z klocków Lego Mindstorms, EV3 i WeDo. Uczniowie mogli przekonać się, w jaki sposób działają roboty wykorzystujące układy mechaniczne, ale również silniki i różnego typu sensory, poprzez które robotyfn sat 11 mogą komunikować się ze światem zewnętrznym. Uczniowie mogli doświadczyć, jak ważne są zarówno elementy konstrukcyjne jak i właściwe zaprogramowanie robotów. Efekt końcowy – działający poprawnie robot poprzedza faza projektowania, konstruowania, programowania a w końcu weryfikacji działania konstrukcji. Instruktorzy firmy Robomind.pl rozbudzili ciekawość zarówno w uczniach, nauczycielach jak i rodzicach oglądających pokaz, wprowadzając wszystkich w tajniki świata robotów lego.

Tegoroczny Festiwal Nauki SAT „Technologie Przyszłości" wzbudził ciekawość i rozpalił wyobraźnię uczestników, co do wizji przyszłości, w której przyjdzie żyć kolejnym pokoleniom. Pokazał jak wiele inwencji twórczej i pomysłów tkwi w młodych ludziach. Oby ich pomysły na ulepszenie świata za sto lat znalazły swoje zastosowanie. Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję Festiwalu Nauki SAT. Do zobaczenia za rok!

Mirosława Wypchło

W maju 2014 roku klasy 0,1,2 i 4 pisały testy zewnętrzne sprawdzające wiedzę, przygotowane przez Instytut Badań Kompetencji w Wałbrzychu.

Oto uzyskane wyniki poszczególnych klas –

Klasa 0 osiągnęła poziom najwyższy (9 stanin) - uzyskując wynik 29,44 pkt. na 30 możliwych
Średnia wyników szkół biorących udział w badaniu – 24,80 pkt.

kl0

Klasa 1 osiągnęła poziom wyżej średni (6 stanin) – uzyskując wynik 34,33 pkt. na 40 możliwych
Średnia wyników szkół biorących udział w badaniu – 32.38 pkt.

kl1

Klasa 2 osiągnęła poziom najwyższy (9 stanin) – uzyskując wynik 38,82 pkt. na 40 możliwych
Średnia wyników szkół biorących udział w badaniu – 33.00 pkt.

kl2

Klasa 4 osiągnęła poziom:

Z języka polskiego najwyższy (9 stanin) – uzyskując wynik 13,77 pkt. na 20 możliwych, średnia wyników szkół biorących udział w badaniu – 10,08 pkt.

Z matematyki najwyższy (9 stanin) – uzyskując wynik 16,31 pkt. na 20 możliwych , średnia wyników szkół biorących udział w badaniu – 11,98 pkt.

 kl4

We wrześniu każdy z uczniów otrzyma zaświadczenie o wyniku badan kompetencji. Każde zaświadczenie zawiera mocne i słabe strony ucznia, nad którymi warto popracować. Można dzięki nim nadrobić zaległości (jeżeli takie są), pracując pod kierunkiem nauczyciela.

Uczniowie klas 3a,3b i 5 brali udział w badaniu kompetencji matematycznych przygotowany przez Instytut Badan Edukacyjnych (IBE) z Warszawy.

Zestawienie wyników badania umiejętności matematycznych w procentach

 

Klasa 3a

Klasa 3b

Wszyscy badani uczniowie

Województwo

1.Sprawność rachunkowa

85,7

97,2

56,7

58,1

2.Rozwiązywanie zadań tekstowych

87,7

90,2

56,2

57,7

Selekcja informacji

89,3

100,0

57,9

59,6

Wyobraźnia geometryczna

95,2

94,4

69,6

71,0

Rozważanie możliwości

83,3

94,4

56,8

58,2

Dostrzeganie zależności

83,3

75,0

41,1

42,7

Umiejętności matematyczne - globalnie

87,2

91,7

56,4

57,8

kl3a

kl3aa

 

Wyniki klasy 5 w procentach

 

Uczniowie klasy 5

Wszyscy badani uczniowie

Uczniowie w woj.

1.Sprawność rachunkowa

70,0

45,7

49,0

2.Wykorzystanie i tworzenie informacji

73,3

48,4

51,1

3.Modelowanie matematyczne

64,0

36,8

38,6

4.Rozumowanie i tworzenie strategii

37,1

20,0

22,3

Umiejętności matematyczne uczniów - globalnie

58,0

35,3

37,7

 kl5

Tamara Kostencka

abDrodzy rodzice,
otrzymaliśmy właśnie oficjalny raport z ewaluacji problemowej przeprowadzonej w szkole przez wizytatorów Kuratorium Oświaty.

Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa.

Sprawdzane były dwa obszary:

Obszar 10: Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju, i

Obszar 12: Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06.2014 – 18.006.2014. badaniem objęto 23 uczniów z klas 5 i 6 (ankieta i wywiad grupowy), 34 rodziców (ankieta i wywiad grupowy) 12 nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy). Przeprowadzono wywiad indywidualny z dyrektorem szkoły i przedstawicielem organu prowadzącego , grupowy z partnerami szkoły, z pracownikami niepedagogicznymi, a także dokonano obserwacji lekcji.

Ewaluacja ma także na celu ustalenie poziomu spełnienia przez szkołę wymagań zgodnie rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach - od E – niski stopień wypełnienia wymagania , do A – bardzo wysoki stopień wypełnienia wymagania.

Miło nam powiadomić uczniów, rodziców i przyjaciół szkoły, że szkoła spełnia wymagania państwa:

na poziomie A - obszar 10 i na poziomie B – obszar 12 .

Jesteśmy bardzo dumni z tych wyników, ponieważ potwierdzają one wysoką jakość pracy naszej szkoły.

Z raportem będzie można zapoznać się na stronach SEO pod koniec wakacji.

Tamara Kostencka